Toelatingsdata
Vanaf 1 oktober kan je je aanmelden voor de opleiding Game Design studiejaar 2026-2027. In de periode januari t/m juni worden er verschillende toelatingsdata gepland.
Na je aanmelding ontvang je de toelatingsopdrachten. De toelatingsopdrachten moet je binnen 4 weken na aanmelden (of korter als het de laatste toelatingsronde is) aanleveren. Nadat je de toelatingsopdrachten hebt ingeleverd, word je ingedeeld op de eerstvolgende beschikbare toelatingsdatum.
Is er nog plek?
Meld je bij voorkeur uiterlijk 15 januari aan. Aanmeldingen die na 15 januari binnenkomen, worden alleen in behandeling genomen als de desbetreffende opleiding nog plek heeft. Als je wacht met je aanmelding kan het gebeuren dat de opleiding al vol zit.
Je hebt minimaal één van de volgende diploma's
- havo of vwo
- mbo (niveau 4) of een gelijkwaardig diploma
- Als je niet het juiste diploma hebt kun je misschien een 21+ toets doen. Lees hier meer over de 21+ toets.
Doe je havo met het profiel Cultuur en Maatschappij? Dan moet je ook wiskunde in je pakket te hebben. Dit mag wiskunde A of B zijn.
Beoordelingscriteria
Wij zijn op zoek naar creatieve talenten die alles willen leren over game design. In het toelatingsproces vormen wij een beeld van jou en je talenten. De toelatingscommissie moet aan de uitwerking van je opdrachten kunnen zien wat je ideeën zijn en wat je kunt.
Verder:
- Je hebt een passie voor games
- Je bent creatief
- Je hebt talent voor vormgeving, ontwerp, tekenen
- Je houdt ervan problemen op te lossen
- Je werkt graag samen
Wederkerige Match
Het is belangrijk dat jij en onze opleiding bij elkaar passen.
Wij zijn op zoek naar zelfstandige, goed gemotiveerde, kritische, nieuwsgierige en avontuurlijke ontwerpers die verder durven kijken dan de games die ze maken en die nadenken over de betekenis van hun ontwerpen voor mens en de wereld.
Wij leiden player-centered designers op van artistieke games met commercieel-culturele impact op individu, werkveld en samenleving. Wij doen dit omdat games de meest complexe, engagerende en moderne kunstvorm is. Eén die zonder speler niet bestaat. Eén die in teams gemaakt wordt met, voor en uiteindelijk mede door de ander. Kunst als geen ander.
Wij streven naar een epische verheffing van games als kunstvorm. Door games te maken die raken. Of dat nu Arthouse, Indie, AAA, of Applied Games zijn. Bij ons kan het allemaal. Zolang ze maar betekenis hebben en betekenis geven.
Wij zijn trots op onze alumni. Ze hebben smoel, zijn ondernemend, techtemmend en creatief. Als geëngageerde kunstprofessionals bewegen ze middels uitstekend artistiek ontwerperschap flexibel door volatiele werkvelden.