(Junior/Medior) Projectmedewerker Huisvesting

Hou jij van plannen en organiseren? En lijkt het je leuk om te werken aan onderhoud, duurzaamheid en slim energiegebruik in een creatieve omgeving met verschillende gebouwen, mensen en ideeën?
Dan zijn we op zoek naar jou!



(Junior/Medior) Projectmedewerker Huisvesting
FTE: 0,8-1,0
Locatie: Nieuwekade, Pastoe, Oudenoord, IBB, Janskerkhof, Mariaplaats.
Salarisindicatie: Є 3.610 - Є 5.378
Sluitingsdatum: 06-08-2025
Hogeschool voor de Kunsten Utrecht (HKU) is met ruim 4.300 studenten de grootste kunsthogeschool in Nederland en daarmee ook één van de grootste op kunst, cultuur, creatieve industrie en kunsteducatie gerichte kennisinstituten van Europa. HKU kent een breed aanbod aan opleidingen verdeeld over negen schools.

Alles over deze vacature

  • Facilitaire Zaken & Huisvesting (FZH)
    Met het gezellige team Facilitaire Zaken & Huisvesting (FZH) ondersteunen we alle locaties op het gebied van facilitaire en huisvestingszaken. We streven naar duurzame, circulaire oplossingen en blijven continu verbeteren. Op deze manier zorgen we samen voor veilige, goed functionerende gebouwen waar studenten en medewerkers prettig kunnen werken en leren. We zijn erg benieuwd naar jouw talent en hoe je dit zou willen inzetten bij onze afdeling.
    • Je bent binnen de stafdienst FZH hands-on verantwoordelijk voor het inplannen en laten uitvoeren van de projecten uit het meerjarenonderhoudsplan (MJOP) van onze (monumentale) gebouwen;
    • Je plant afspraken om een onderhoudsproject op te starten en draagt de uitvoering over aan de Hoofden Beheer en contractpartijen. Je volgt de voortgang en stuurt bij waar nodig;
    • Je werkt nauw samen met de Hoofden Beheer van de locaties en met je directe collega’s; in het bijzonder de senior medewerker Huisvesting van de afdeling FZH;
    • Je ziet kansen om projecten slim te combineren, bijvoorbeeld uit het MJOP, gebouwvernieuwingen of verduurzaming;
    • Je controleert de voortgang, bewaakt het budget en grijpt tijdig in bij een onbalans en zorgt voor borging van wettelijke documenten behorende bij de verbouw/gebouwaanpassingen;
    • Je monitort regelmatig het HKU brede Gebouwbeheerssysteem en het energiemanagementsysteem om afwijkingen te zien en te anticiperen;
    • Je draagt bij aan/in de afstemming en samenwerking met het onderwijs & onderzoek, de overige stafdiensten en de andere ondersteunende afdelingen van locaties.
    • Je hebt mbo- of hbo-niveau (of vergelijkbare ervaring) en je weet veel van bouwkunde en gebouwinstallaties;
    • Je kunt goed communiceren en weet mensen goed met elkaar te verbinden. Je wil begrijpen hoe de organisatie werkt en schakelt graag tussen collega’s in het onderwijs, de ondersteuning en leveranciers;
    • Je hebt de motivatie om jezelf te blijven ontwikkelen, zowel binnen je vakgebied als binnen de afdeling. HKU ondersteunt je daarin en bied je volop kansen om te groeien.
    • Conform cao-hbo bedraagt het bruto maandsalaris bij een fulltime dienstverband maximaal schaal 10 (€ 3.609,- tot € 5.378,-);
    • Vakantietoeslag (8%) en een eindejaarsuitkering van 8,3%;
    • De aanstelling is voor één jaar, met - bij goed functioneren - uitzicht op verlenging of een vast dienstverband;
    • Tijd en faciliteiten voor je professionalisering, vitaliteit en duurzame inzetbaarheid;
    • Een goede pensioenregeling, reiskostenvergoeding woon-werk, ouderschapsverlof en nog veel meer.
  • We geloven dat diversiteit creativiteit versterkt en streven ernaar om de verschillende perspectieven en ervaringen uit de samenleving samen te brengen in onze organisatie. We zetten actief stappen om diversiteit en inclusie te bevorderen en werken samen met organisaties die ons daarbij ondersteunen. Daarnaast organiseren we (interne) evenementen en bijeenkomsten tijdens Keti Koti, Internationale Vrouwendag en varen mee tijdens Pride Utrecht.
  • Voor inhoudelijke vragen over deze functie kun je contact opnemen met Jacco Daalderop, manager van de stafafdeling Facilitaire Zaken & Huisvesting, via jacco.daalderop@hku.nl. Solliciteren kan tot en met woensdag 6 augustus. De eerste gespreksronde vindt plaats in de week van 20 augustus. De tweede gespreksronde staat gepland voor de week van 2 september. Het opvragen van één of meerdere referenties kan onderdeel uitmaken van de procedure.

    Als je bij ons solliciteert, is een motivatiebrief niet nodig. In plaats daarvan vragen we je om je cv aan te vullen met antwoorden op enkele gerichte vragen. Zo krijgen we een goed beeld van jouw ervaring, motivatie en wat jij nodig hebt om goed te kunnen werken.

    De vacature wordt gelijktijdig in- en extern opengesteld. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.