Aschra: “Jongeren in hun kracht zetten, daar maken we ons hard voor. We werken met theatrale oefeningen en thema’s zoals kwetsbaarheid, inzicht in emoties, zelfvertrouwen, intuïtie en ‘in je lichaam komen’. Niemand leert op school hoe je moet communiceren of hoe je mentaal gelukkig kan leven, maar ook dat is, net als het in contact komen met je persoonlijke kwaliteiten wel de basis van het leven.”
Romy: “Veel studenten weten bij het afstuderen nog steeds niet waar hun kwaliteiten liggen. Dat is superzonde. Daar krijg je stress van, of nog erger: angsten en depressies. Als je vroeg begint kun je dat misschien voorkomen.”
Eigen pad
Aschra: “We zitten bij elkaar in de klas. Gek genoeg leerden we elkaar vorig jaar pas kennen. We hadden beiden het idee om theater in te zetten als middel voor zelfontwikkeling. Zo werden we beste vriendinnen. Waarom starten we niet een eigen bedrijf? zeiden we tegen elkaar. Toen zijn we workshops gaan ontwikkelen en nu zitten we hier.”
Romy: “Veel klasgenoten willen maker óf docent worden. Dat was allebei net niet wat wij wilden, dus kozen we ons eigen pad, samen.”