Pas op breekbaar
Afstudeerwerk Elisa Reijntjens
Pas op breekbaar
Het werk
Door installaties waar interactie centraal staat, onderzoek ik hoe de scheidslijn tussen toeschouwer en kunstenaar kan vervagen. Zo ga ik met mensen op zoek naar hun eigen definitie van “gekheid’’. Kunst is voor mij een plek waar alles kan en mag, en waar we de grenzen van het normale kunnen herdefiniëren. Want kunst biedt ruimte voor alles wat buiten de norm valt.

De maker

Beeldende Kunst | Docent Beeldende Kunst en Vormgeving
Ik neem het onserieuze van de mens serieus. Als kunsteducator geloof ik in de kracht van het bevragen van de norm en subjectiviteit. Kunst hoeft niet mooi of goed te zijn, het mag ontregelen, schuren en vragen oproepen. In mijn kunsteducatieve praktijk staat ervaringsgericht en belichaamd leren centraal. Ik zie kunsteducatie als een gelijkwaardige ontmoeting tussen leerling en kunstenaar, waarin ruimte is voor het absurde, het intuïtieve en ieders eigen gekte.
Elisa Reijntjens
- Docent Beeldende Kunst en Vormgeving (voltijd) 2025
- Instagramprofiel
- Exposure profiel