HKU

Joyce Tan weet met haar lange ervaring als docente van Jong Talent, coach kamermuziek en podiumpresentatie haar masterclasses een zeer gevarieerde en inspirerende inhoud te geven. Met een heel scala oefeningen worden rechter- en linkerhand onder de loep genomen. Methodiek en interpretatie worden uitgewerkt. ‘Inner power’, een nog steeds onderbelicht aspect voor zowel uitvoerend als docerend musicus en leerling komt uitgebreid aan de orde. Een aanvulling en verbreding in het vakgebied, die beginnende en praktiserende docenten niet mogen missen.
Clara Francois-Brussen

De lessen van Joyce gaven mij ondanks mijn ruime ervaringen als docent toch nieuwe inzichten en vooral ook bevestiging dat ik goed bezig ben. Joyce weet complexe zaken in de viooltechniek zeer scherp te analyseren. Haar basisoefeningen zou iedere violist en viooldocent moeten kennen en moeten kunnen overdragen. Bijzonder waardevol. Tijdens de contactdagen was het leuk om te zien hoe ze met mijn leerlingen werkte. Het gaf ze een enorme boost. Ik kan deze cursus van harte aanbevelen!
Edith Blog

In de cursus basistechnieken voor de viool heb ik enorm veel inzicht gekregen in hoe je op een makkelijke manier houding, techniek kunt aanleren. Mijn doelen zijn veel duidelijker geworden waardoor de leerlingen beter zijn gaan spelen en harder zijn gaan werken, met een blij gezicht. Door de grote ervaring van Joyce en haar zeer doordachte hulpmiddelen om techniek en een goede basishouding te krijgen en te behouden, heeft ze mij een grote rugzak aan hulpmiddelen mee gegeven. Doordat ik makkelijker overzicht heb over wat een leerling nodig heeft word ik minder moe en de les meer ontspannen terwijl er harder wordt gewerkt.
Ellen Sielcken

De contactdagen zijn een vondst: niet alleen voor de docenten maar ook voor de betreffende leerlingen die voor Joyce mogen voorspelen en daarbij van haar het beste wat ze in huis heeft mogen ervaren, juist vaak in aspecten die in de wekelijkse les minder intensief aan bod komen. Joyce is niet streng maar wel heel precies. Ze heeft een uitgebreide repertoirekennis en inzicht in etudes en soorten oefeningen. Ze put uit een grote ervaring, bijvoorbeeld bij het vinden van de juiste etudes voor bepaalde technische uitdagingen of van de juiste repertoirestukken bij een bepaalde fase in de ontwikkeling van de leerling.
Paul R. van der Reijden