HKU

Het werkveld Media gaat over communiceren met verhalen ('storytelling'). Of het nu in televisie, film, radio of interactieve media is, er wordt altijd een (beeld)verhaal neergezet. Dat verhaal laat een indruk achter bij de kijker.

Wat kan het werkveld Media voor jou betekenen?

Als Media-expert begrijp jij precies hoe storytelling werkt en hoe je ermee communiceert wat je wilt communiceren. Dat niet alleen: je kunt ook nog creatieve teams hierin begeleiden. Deze combinatie maakt jou uniek en gewild, zowel in de mediawereld als bij bedrijven.
 

Als je erover nadenkt, kun je eigenlijk niet communiceren zónder een 'verhaal' eromheen (met verhalen bedoelen we ook beelden). Stel, een gamebedrijf wil reclame maken voor een toffe nieuwe game. Maar dat doen ze in een saaie krant, in een tekst met hele kleine lettertjes en zonder foto. Wat zou jij dan denken van die game? Misschien zegt de tekst wel dat de game vernieuwend is, maar de vorm, het 'verhaal', zegt 'saai en ouderwets'. Natuurlijk is dit een extreem voorbeeld, maar het laat wel zien hoe belangrijk het is om je boodschap in het goede verhaal te verpakken.




Je verdiepen in het werkveld Media betekent dat jij hier een expert in wordt. Je weet wat een bepaald (beeld)verhaal communiceert en hoe je dat kunt sturen. Daarnaast leer je hoe je creatieve teams hierin kunt begeleiden, terwijl je ook meer zakelijke dingen zoals planningen en budget in de gaten houdt.



Richt je je helemaal op dit werkgebied, dan betekent deze combinatie dat je zo in de mediawereld aan de slag kunt. Denk aan film, tv of radio, maar ook moderne interactieve media. Al op de HKU bouw je je netwerk op en werk je samen met de mediaprofessionals van de toekomst.




Maar ook als je nog niet weet waarin je je wilt specialiseren, heb je heel veel aan deze kennis. Storytelling is hoe moderne bedrijven communiceren. Wat voor gevoel krijg je bij een bedrijf? Wat voor sfeer straalt het uit? En hoe kun je dat 'verhaal' zo beïnvloeden dat meer klanten voor het bedrijf kiezen? Als je deze principes snapt, en ze ook nog zakelijk kunt toepassen, maak jij jezelf natuurlijk onmisbaar.