HKU

Living Lab Game Jams

vanaf 2013 doorlopend

Sinds 2013 vinden er elk half jaar game jams plaats in afwisselend Nederland en Zuid-Korea. Doel is om in 48 uur applied games te ontwikkelen die bijdragen aan oplossingen voor maatschappelijke uitdagingen. Tegelijkertijd vindt er interculturele uitwisseling plaats tussen de deelnemende studenten.

Lees verder

JamToday

2014-2016

Beleidsmakers, doktoren en wetenschappers die samenwerken met game-designers? Dat kan. Via het initiatief JamToday brainstormen deze partijen samen over innovatie. Jam Today is een Europees vervolg op het succesvolle INTERRREG-project BOO Games. Daarbij deelden Europese gamedesigners kennis en ervaringen binnen internationale en lokale netwerken.

Lees verder

Technologies and Innovation for Smart Publishing

2013-2015

Steeds meer boeken komen digitaal beschikbaar. Nieuwe producten en diensten ontstaan zoals applicaties, verbeterde e-books, e-learning materiaal, digitale collecties op basis van cloud-technologie, enzovoort. Het Europese netwerk TISP wil een platform creƫren waar kleine tot middelgrote uitgevers en technologieaanbieders elkaar kunnen ontmoeten. Op die manier leren deze twee partijen elkaar beter kennen en inspireren ze elkaar tot het ontwikkelen van nieuwe producten en diensten.

Lees verder

Klinkende pleinen

Vanaf 2011 doorlopend

Geluid in de buitenwereld kan als storend worden ervaren maar ook als een bewust gebruikte ontwerpfactor. In het project Klinkende Pleinen van HKU Muziek en Technologie maken onderzoekers omgevingsgeluid onderdeel van planning en ontwerp van gebouwen en steden.

Lees verder

Game Scope

2014

Game Scope is een tool die ontwikkeld is om opdrachtgevers van serious games te helpen hun opdracht beter te formuleren. Door het stellen van bepaalde vragen wordt expliciet gemaakt wat er nog nodig is om een spel (verder) te ontwikkelen. Deze vorm van samenwerken tussen opdrachtgevers en ontwikkelaars leidt tot meer efficiƫntie en innovatie.