HKU

Community Art

2017



Nelly van der Geest, verantwoordelijk voor het ontwikkelprogramma ‘Kunst in de Samenleving’ van het Expertisecentrum Educatie, heeft op verzoek van Stichting Maanzaad en de Utrechtse wethouder Kees Diepeveen eind 2017 een debat geleid over community art in de stad. Co.Laborations van de Universiteit Utrecht filmde de impressie in aanloop naar een studieproject.

Moodbot

2010 (prototype) tot heden


Moodbot is een concept dat psychiatrische patiënten helpt om actief betrokken te zijn bij hun eigen behandelingsproces, en zo hun motivatie en regie te vergroten en de werklast van behandelaars te verminderen. Spelende interventies en elementen herdefiniëren en herontwerpen de ervaringen van de patiënt tijdens de behandeling.

Lees ook: UMC kiest Moodbot voor validatie- en implementatieprogramma

Assistants Safe Mobility

2012-2015



Het ASSAM-project heeft als doel afnemende fysieke en cognitieve vaardigheden van ouderen te compenseren door het ontwikkelen van modulaire navigatie assistenten waarin de gebruiker centraal staat. Dit biedt de gebruikers degelijke dagelijkse mogelijkheden tot mobiliteit en autonomie, zowel binnen als buitenshuis.

Road To Happiness

2011-2015



The Road To Happiness was een campagne van ontwikkelingsorganisatie Plan Nederland, die voor en door jongeren in Nederland ontwikkeld werd en had als doel om jongeren bewust te maken van de barrières die jonge vrouwen in ontwikkelingslanden tegenkomen. In samenwerking met HKU ontwikkelde Plan Nederland crossmediale campagnes en mediaproducten voor de campagne.

Community Songwriting

Vanaf 2009 doorlopend



Muziek is een krachtig medium. Een verbinding tussen componist en luisteraar kan anoniem en toevallig, maar ook persoonlijk en met opzet zijn - zoals in het Community Songwriting-project van HKU. In dit project komen twee individuen uit verschillende culturen samen om een verhaal te vertellen.

Step out of the Shadow

2014



Als onderdeel van de meerjarige campagne Road to Happiness vond het project Step out of the Shadow plaats. In samenwerking met HKU ontwikkelde Plan Nederland crossmediale campagnes en mediaproducten voor de campagne. Studenten van HKU maakten in Indonesië een videoclip en song Step out of the Shadow.