HKU

Muziek en Technologie: Fortress

4 december 2014


Opdrachtgever
Fortress Digital Agency ontwikkelt interactieve campagnes en is gespecialiseerd in het bouwen van sites, social applications en widgets.

De vraag
Ontwerp nieuwe manieren om concertbeleving online te communiceren. De beleving moet snel, makkelijk en interactief toegankelijk zijn. Het ontwerp moet gebruik maken van concepten als user generated content en peer production.

Studententeam
Een multidisciplinaire groep internationale Master of Arts studenten bestaande uit twee muziektechnologen, een interaction designer en een digital media designer.

Het proces
Via regelmatig overleg met de opdrachtgever heeft de studentengroep een oplossingsrichting bepaald en daarbinnen research gedaan en meerdere concepten ontwikkeld. Eén van deze concepten is gekozen door de opdrachtgever, en door de studentgroep verder uitgewerkt tot een design document.

De begeleiding
De studenten werden inhoudelijk begeleid door docenten van de HKU en een projectmanager van Fortress.

Duur
Vier maanden

Eindresultaat
Een design document van een crowdsourced concert review tool te gebruiken in de context van social media. Het document beschrijft zowel de interface als de verschillende server en client based applicaties van het systeem. Onderdeel van het design document was een mockup, een demo van de werking van het systeem op gebruikersniveau.

Contact
Martijn van Gessel
martijn.vangessel@hku.nl