HKU

    

Terug

  

Burgers' Zoo

Ervaar zeven unieke ecosystemen met de app Burgers’ Zoo Snapshot. Via de 360° video’s bezoek je real life locaties in Burgers’ Zoo en kun je dieren vinden en fotograferen.

Anpu and Pon

Anpu and Pon is een spel dat kinderen die in groep 7 en 8 zitten ondersteunt bij het leren toepassen van rekenen. In dit spel zullen de kinderen leuke puzzels tegenkomen die geïnspireerd zijn door bepaalde rekenoefeningen, zoals rekenen met gewichten en verhoudingen. Het doel is dat de kinderen met plezier het spel spelen, zonder dat ze door hebben dat ze rekenen.

KO-llectief

Dit collectief, bestaande uit zes ambitieuze jongens, houdt zich bezig met een veelvoud aan multidisciplinaire projecten, denk aan: installatiekunst, live-performances en ander gerotzooi! De balans tussen concept en eindproduct staat centraal, en een combinatie van soft- en hardware-design zorgt voor een divers aanbod.

Para Parachute

Heb je ooit een parachutesprong willen ervaren, maar nooit het lef gehad de sprong te wagen? Met de Para Parachute kan het! Para Parachute is een parachute simulator in Virtual Reality gecombineerd met een interactieve installatie, die je deze unieke ervaring zal geven. Kom naar de Showcase en waag een sprong in het diepe!

NeuroPhonics & Immersive Sound

Hoe creëer je de ultieme geluidservaring? Dat is de uitdaging die NeuroPhonics & Immersive Sound zichzelf gesteld hebben. Waarbij de één het zoekt in de analyse van wat muziek doet in het brein en die kennis gebruikt in het maken van muziek kiest de ander voor een totaal ervaring in de vorm van virtual reality.

Otomori

Otomori is het eerste en enige tastbare memory spel gebaseerd op alleen geluid. Kinderen vinden het geweldig om met Otomori klanken te ontdekken en daarbij onbewust hun gehoor en auditief geheugen te trainen. Ze ontdekken gesynthetiseerde klanken die ze niet in het dagelijks leven horen. Hiermee is Otomori is een waardevolle aanvulling op de muzieklessen in het basisonderwijs. Het spel werd bedacht en ontwikkeld door de HKU-studenten Nino de Wit en Timo Hoogland.

BIEM!

BIEM! (Beweging Interactie En Muziek) is een ritmegame ontworpen voor groep 7 en 8 van de basisschool. Op een scherm voor de klas komen noten naar beneden die met behulp van een controller gespeeld moeten worden. De kinderen krijgen direct feedback als ze de noot geraakt hebben. Voor het inzetten van de game in de muziekles is geen muzikale kennis nodig van de docent. Het is in de toekomst de bedoeling dat de hele klas mee kan spelen. Biem! is ontwikkeld door de HKU-studenten Jelle Hasselman, Raymond Bos en Mike Borst.

Lonely Wolves

Deze zes eenlingen bundelen hun multi-disciplinaire krachten en werken samen aan uiteenlopende projecten: KOALA (Indie-pop band) en Jorn ten Ham (singer-songwriter). Ervaar ook SURFUS, een interactief muziek-systeem, waarin muziek zich aanpast op basis van de omgeving van de luisteraar. Dit systeem resulteert uit een vraagstuk van Torre Florim (De Staat), dat ingaat op een innovatief concept ten behoeve van een nieuwe manier van muziek-creatie en muziek-beleving. 

Prism - Emberlight Studio

Prism in an alternative controller that allows the player to interact by touching or moving the physical triangular game pieces in relation to each other. The surface lights up in many different colors to support the interaction. The companion app serves as a library to many different game modes, including an alchemical game, where you play as a mad scientist.

More information: emberlightstudio.com

Micro Brewery

You just bought an old fort where you use all of the rooms, to become the best brewer. Invent new and extraordinary recipes in your own beer brewery. Sell high quality beer bottles and upgrade your equipment with the revenue. Find your way to the top using interesting ingredients.

Counterspell

Counterspell is a multiplayer arena combat game, where up to four contestants are pitted against one another.The contestants can fight by firing projectiles at their enemies and reflect any incoming projectiles with their barrier. Their goal is to stay alive, and make sure the others don’t!

A tale of a brother, a sister, a wolf, and a yak

‘A tale of a brother, a sister, a wolf, and a yak’, is een spel over samenwerking en ontdekking. Twee kinderen die ieder de vertegenwoordiger van hun volk zijn, moeten het conflict tussen hun volken oplossen. Voor zij dit kunnen doen moeten ze eerst leren samenwerken met elkaar en hun dierlijke helpers.

Nørsong

Nørsong is een spel dat je bedient met een muzikaal instrument: de keytar. Als speler is het jouw taak de stad te redden van kwade monsters, enkel gewapend met de kracht van muziek. Ervaar het gevoel van echte onerwoestbare badass 80’s rocker, HELL YEAH! Kom naar de Showcase en bespeel de keytar!

Boolean

Boolean is a single-player first-person adventure puzzle game made by Sempilus, an ambitious 5-man studio. Discover and explore a mysterious world by removing or reshaping your surroundings.

Hot Potato!

Samen met het Militair Revalidatie Centrum in Doorn is deze groep van game- en interaction designers aan de slag gegaan om revalidanten op een creatieve manier wat bij te leren over de calorie en koolhydraat waarde van producten en de invloed van deze waardes op onze dagelijkse voeding.

Traveler

ent worlds, and find your way through rich environments, challenging puzzles, and epic battles. Step into an intriguing adventure, as the story unfolds along your journey. Presented at the showcase is a techdemo.

Nuked ‘Em

Nuked ‘Em is een kaartspel dat zich afspeelt in onze tijd van vrede en harmonie, echter je hebt de kans om de geschiedenis te veranderen. Jij als wereldleider, dictator of geroutineerde politicus kan dat heft in handen nemen. Speel je het spel aanvallend? Bouw jij een machtig leger? Of bestrijd jij je tegenstanders met politiek?

Bamboo EP & Game in a Book

Bamboo EP is a collection of 3 small games that coexist digitally.Game in a Book (tentative name) is a choose-your-own-adventure style book with emphasis on interaction.

Quantum Prism: Unlock E.V.A.

Wat komt er kijken bij het herconfigureren van een machine met hoog ontwikkeld Artifical Intelligence systeem? Als androids over elektrische schapen dromen, waar droomt een AI dan van? Puzzel met je team de virtuele en fysieke computerverbindingen aan elkaar en ontdek hoe een kunstmatig intelligentie de wereld ziet.

Europa

The translation from idea to game often takes a lot of iteration. Throughout the process concept art is relied on to communicate that idea, yet some things remain difficult to convey. Three student concept artists have been working together to investigate the use of animation within concept art, to communicate design beyond what is possible with only static images.

By Any Means

 In ‘By Any Means’ speel je het verhaal van een Viking die op een eiland aankomt om de eer van haar familie te herstellen. De manier waarop je dat doet wordt volledig aan jou overgelaten. In deze 3D point-and-click adventure zullen je keuzes bepalen wie je bent.

AMAROK <3!!!

Amarok is an interactive narrative game made to let the player experience a single emotion: loneliness. It’s a project close to the developers hearts, because they’ve all experienced loneliness at some point and they wanted to convey this emotion in a game. The project is meant to let the player reflect on what loneliness is to them.

SketchHood

A virtual reality experience for two people. The players will be able to see each other and will compete in a virtual painting competition. The players can draw on their canvas, the room itself or each others faces. Time to draw your masterpiece!

Voggel

Voggel is a multiplayer game about stealing baby Voggels and eating each other.Players control flocks of Voggels and try to outmaneuver each other in a fit of full-fledged aerial warfare. The game is being developed for PC/Mac/Linux, Playstation and Xbox and is coming to you late 2017.

Attuned: A SkyTerra Adventure

Team JetSquid made a game for InnovatieStudio, with their IP named SkyTerra. This is a world where nature and technology started a symbiotic relationship. For this mysterious world they made an adventure puzzle game, where you can explore SkyTerra. They paid a lot of attention to Design, Programming and Art to inform upcoming students on orientation days.

Tail

In samenwerking met Beeld en Geluid en Dropstuff, heeft team Fatplant een game gemaakt voor het culturele scherm op Stationsplein Hilversum. Hierbij was de uitdaging te onderzoeken wat de beste manier is om mensen te laten interacteren met een beeldscherm in de publieke ruimte.

omniSense

Our senses work great, but not perfectly, and we have a limited number of them. omniSense is a wearable device that serves as a platform for expanding the human conscious experience. It does so by translating -any- data into touch feedback, allowing for a new sort of human experience that intuitively incorporates data sets that have become available through modern technology.

Embedded Specialization: Math Roodhuize

Math Roodhuizen vertrok voor een semester naar Sydney, waar hij Fine Arts aan de UNSW heeft gestudeerd. Dit deed hij om zijn blik wat meer te verbreden, aangezien zijn interesses altijd al verder rijkten dan alleen games. Ook hoopte hij meer inspiratie te vinden en een meer eigen stijl te ontwikkelen door met meer traditionele vormen van kunst te werken.

INFNAN

INFNAN specialises in developing software for various musical contexts, using a wide range of technologies. Their work and research includes interactive apps and websites for educational purposes, effect processors & composition/performance tools and software- and music design for the inclusion of visually impaired students. INFNAN also conducts research into the perception and  analysis of sound and music.

Kapteyn Audio

Imagine the woods in a fairytale, a lost factory hall, that special summer in France… Each environment has its own feeling, its own mood, its own sound. Kapteyn Audio is specialized in creating a new world of sound for every kind of project. They create the audio environment for mostly games and short films and consider every project as unique which needs a special approach of its own.

Andy

Ontmoet Andy! Deze voormalige wereldreiziger maakt toegepaste muziek en sound design met alles wat hij binnen handbereik heeft: van gitaren en synthesizers tot koekblikken en pepermolens. Vanuit een ijzersterk concept voorziet hij artistieke projecten van unieke muziek. De eerste muziek van Andy was kortgeleden te horen bij de VPRO op NPO3.

Componisten Collectief

 E-live is a composition project in which HKU Music and Technology students compose for instruments, voice and live audio. The Nicolaï church’s impressive space is an inspiration to the students, as well as a challenge. The pieces will be performed by students of the HKU Utrechts Conservatorium, HKU Music and Technology and the Utrechtse Studenten Cantorij. The concert will take place on February 2th, 2017, at the Nicolaï church in Utrecht.

Gin 'n Sonic

Het karakter van vintage met de frisheid van moderne technologie is waar Gin ‘n Sonic voor staat. Ze organiseren live-sessies met artiesten op locatie en betrekken publiek in het productieproces via social media. De mix van interactie, live performance en studio kwaliteit maken de perfecte cocktail. Gin ‘n Sonic is onder andere een samenwerking aangegaan met de band Mantra en singer-songwriter Banner. Beide artiesten komen van de Herman Brood Academie.

Lamda Collective

Lambda Collective is een collectief van audio-engineers met een gezamenlijk brede expertise in: live-audio, live- en locatie-opname registraties, studio-engineering, mixing, recording, productie, advies in akoestiek en artistieke concept ontwikkeling. Als collectief zijn ze kritisch naar zichzelf en de producties en werken nauw samen met de opdrachtgever.